Sabtu, 30 Januari 2010

LIBUR DI KANGAR


**Kiri dan Kanan haruslah bermuafakat**


Nah di depan ku seorang perempuan..sebelum itu dari luar kereta aku lihat susuknya agak menarik. Setelah diperkenalkan lansung perawan menghulurkan tangan berjabat. Aku sambut acuh tak acuh..(ternyata lembut selembut helaian rambutnya yang lurus).

Lantas sahaja menuju ke sebuah restoran gaya barat dengan konsep terbuka..mereka gelarnya sebagai "Bomak" (aku tidak tahu asal usul nama itu). Rata-rata pengunjung restoran adalah muda mudi disekitar umur 20an..mereka nampak kenyal lagi segar. Angin malam ini agak kuat..maka menguraikan helaian-helaian rambut gadis gadis mongel..Sekali sekala aku beralih pandangan yang dari tadi menjurus ke kaca televisyen.

Malam ini aku dibawa berlibur di pekan Kangar..liburan ini tidak sehebat di Klang..tidak banyak pilihan di sini..rata-rata tempat yang dituju adalah pusat hiburan keluarga atau dengan kata lain "Karaoke"..Disekeliling keadaan sudah menjadi gelap walaupun jam belum pun kearah tengah malam. Maka anak tangga dinaiki..di hadapan aku, seorang perempuan yang tadi berjabat tangan..dia membuka pintu untuk aku..OK itu pelik..aku tidak sempat menunjukkan sifat "gentelmen" (aku dah rugi 1 markah di sini ha ha )..jemaah di dalam bilik itu agak berani..berdegup juga dada aku menahan diri..tapi lega kerana mereka masih waras..aku lantas mengikat rambut untuk kelihatan lebih menarik.

Setelah 2 jam jemaah beredar..bersambung pula di meja makan. Di situ aku mendengar topik-topik perbualan anak muda Kangar..aku fokuskan di kalangan jemaah meja itu sahaja..perempuan itu adalah dalam kategori cantik dan menarik..namun ceritanya agak membuat aku terkejut..ya aku terkejut juga..aku terkejut mungkin kerana aku dah lama tidak bergaul dengan kawan sebegitu..aku mula menafsir..apakah perbualan itu ikhlas atau hanya untuk menarik perhatian..ntah dari mana datang keinginan untuk aku lebih mendekati gadis cantik itu..aku mahu sangat mengetahui cerita dia..mengetahui impian dia..mengetahui permainan dia..hmm..mungkin bukan malam ini..mungkin bukan esok dan mungkin tidak mungkin..biarlah kataku..cuma aku dapat rasa yang 1 hari nanti aku akan berjumpa kembali dengan dia tapi dalam keadaan yang berbeza dari malam ini..

Walau apa pun namanya..(aku lupa nak tanya)..aku doakan semoga kau selalu dalam keselamatan dan kesejahteraan.

p/s: sila jangan teruskan niat kau untuk bertatu ya..! kau sudah sangat cantik bergitu..

||tamhariniaz^no.33^2.35am||

Tiada ulasan:

Catat Ulasan