Sabtu, 19 September 2009

Meniti akhir ramadhan

Sekejap lagi adalah waktu berbuka puasa terakhir untuk Ramadhan pada tahun ini..aku dah persiapkan meja makan dengan makanan ala barat..harap mereka gembira dan peroleh kekenyangan dari makanan tersebut. Mak sibuk di dapur menyiapkan "ngunjung" (term dalam bahasa jawa untuk juadah ketupat)..tapi aku rasa dah kawtim sume..

Tahun ni keadaan rumah adalah Super Ultra-simple~!! tiada yang baru kecuali alas meja jepun yang aku beli semalam di JJ Bkt Tinggi..memang tiada plan nak perhiaskan rumah since kami akan berpindah ke rumah lain InsyaAllah pada pertengahan Syawal nanti..walaupun begitu memang kami berniat untuk beraya di rumah ini.

Petang tadi tetiba aku agak emo bila mendengar lagu raya dari kumpulan Raihan..alunan melodi dan susunan lirik nya agak mengigit hati..ah~ aku terus termenung kat luar..lama juga aku duduk di luar rumah sampai terlelap sampai la anak buah aku menjerit minta selipar mak dia yang aku pijak wat alas kaki..ampeh~ potong stim siut~!! Nak kata sedih sangat pun tak juga..tapi aku macam rasa ada yang kurang tahun ni..kurang sangat..sangat kurang..bukan dari segi barang perhiasan rumah mahupun wang ringgit..tapi mungkin hati ini kosong..erk~!! @.@ wakakakakaka..kosong eh? aduhai~

PENDEK KATA..AKU MALAS NAK BERAYA TAHUN NI..

Sape-sape yang ada simptom malas beraya macam aku boleh bagi kontek number dengan segera..kita plan gi trip mana-mana..Singapore ke? Bangkok ke? cukup la 3 hari 2 malam..

tam.hari.niaz
||hari ini akhir Ramadhan yang penuh cerita untuk aku||

2 ulasan: