Selasa, 8 September 2009

Ayuhai

Kebiasaannya aku masih gagah bercelik waktu-waktu bergini, tapi 2-3 hari di kebelakangan ini aku terasa lemah+lemau+"fragile"~!! Ketepikan faktor usia yang makin bertambah (argh~!! sudah bertambah lagi angka dalam umur aku)..mungkin jua faktor lokasi tempat mencari rezeki sudah bertambah beberapa puluh KM lagi.

Aku hanya mampu bersenang lenang selama lebih kurang 2 bulan sahaja..bersiap ke tempat kerja pada jam 7.30am walhal harus "punch card" sebelum jam 8.00am..menunggang motorsikal dalam kelajuan basikal sambil mata melilau-lilau mencuci dengan pencuci "anak-anak gadis kampung"..pagi yang hari-hari aku lalui penuh dengan ketenangan dan kebahagiaan ^.^

Itu adalah nikmat yang Allah berikan..tidak aku menafikan kini tiada lagi nikmat yang aku terima..cuma cara dan persekitarannya sahaja yang berlainan. Aku masih merasai nikmat bekerja, berpendapatan..aku masih dikurniakan nikmat penghidupan, bisa menunggang motor dan segala aktiviti yang wajib dan lain-lain lagi..

Semuanya nikmat dari Allah..dalam sedar, dalam tak sedar..bersyukur atau leka untuk mengucapkan Alhamdulillah~ aku manusia..aku leka..aku tidak maksum..dalam berkat Ramadhan Mu, aku memohon ampun maaf..aku memohon kekuatan..ini diri hamba Mu yang hina..tak berdaya..tak berupaya..

Esok..ada lagi 1 nikmat peluang Kau berikan pada aku..jika ia adalah yang terbaik untukku..maka Kau tunjukkan lah jalannya..kerana aku semakin kabur meniti masa depan..semakin hilang kawalan..

Maaf kerana entri pepagi ni agak syahdu~ ah~

Ramadhan..masih ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan