Rabu, 16 September 2009

Akhir.Sekali

Entri ini tanpa sebarang imej.

OK..menjadi yang terakhir adalah bukan sesuatu yang ter"best" sekali..akan ada rasa tertekan yang mendalam..dan rasa ketidakpuas hatian yang tebal.

Memang tidak boleh suka-suka untuk memilih menjadi yang terakhir..kerana ini semua adalah kuasa Allah~ sebagai yang terakhir, inilah habuan.

Hitam gelap..putih cerah..semua harus dilalui dengan tenang..dengan sabar..dengan iman..tapi sebagai manusia, acapkali saja terleka..ternoda godaan..he he..tenang ke mana..sabar ke mana..yang diharap iman..itu pun kalau masih dalam keadaan sedar..

**aku suda tidak larat untuk memikirkan ayat untuk dikala ini**

Semasa berbuka seperti mana normal tadi..berbagai-bagai ayat yang tidak seharusnya didengari tiba-tiba terpacul oleh mulut seorang ibu.. (bukan carutan OK ha ha)..
Kata-kaya itu cukup wat aku "mati"..YA~!! aku nangis (dalam hati je bro..aku gangster mana leh nangis kah kah kah)..

Aku tak rasa yang pertama, kedua dan ketiga tahu akan hal ini..kah kah kah
Dan tatkala ini aku tak fikir pun pasal yang pertama, kedua dan ketiga..

Sebagai yang terakhir..ini adalah hidangan aku untuk hari ini, esok dan seterusnya..

Jika memang aku dilahirkan untuk ini..aku harap aku akan kuat dan supaya aku tidak akan jadi leka.

Oh~!! aku kena segera bersiap kerana lori perabot akan sampai sekejap lagi ke rumah baru..
RUMAH BARU? ho ho ho ho..(bakal tiba nanti entri "Teratak Merah Jambu Ku"

~selesai~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan