Selasa, 22 September 2009

Demi Apa


Sudah masuk hari Syawal yang ke-3 untuk tahun 2009, ini adalah tahun terakhir aku akan beraya di sini..oleh kerana tidak lama dari sekarang aku akan berpindah ke 1 lokasi penempatan lain..secara progress nya, rumah tersebut sudah sedia untuk ditiduri namun belum sepenuhnya kerana masih ada beberapa perabot yang masih belum tiba dan juga semestinya barangan dari sini yang belum di pindahkan ke sana..oleh kerana faktor perpindahan penempatan ini akan berlaku tidak lama lagi, Aidilfitri aku kali ini agak pasif..mungkinkah kesedihan mula menyelubungi mega? kah kah kah..

Imej di atas itu membuatkan aku terasa syahdu dan sedikit hiba..sudut perspektif dan olahan warna tersebut cukup untuk membuatkan aku mengimbau kembali kenangan-kenangan lama di Aidilfitri..walaupun aku tak pernah memimpin tangan budak pompuan di depan rumah di hari raya seperti yang dalam imej tersebut..tapi suasana nya itu amat menusuk kalbu..ya, aku teringat bagaimana kali pertama aku beraya dengan berbasikal sendiri ke sana-sini, kemudian bila berbelasan tahun aku mula menunggang motorsikal dan kini mampu untuk memandu kereta semasa beraya..semua itu adalah 1 pergerakkan masa yang lama..tapi tidak terasa dan seperti baru semalam aku mengenakan baju melayu berwarna biru menuju ke rumah nenek..dan itu adalah 18 tahun dulu.

**penulisan terganggu seketika kerana ada tamu datang beraya, dan segala ilham aku dah terbabas aduhai**

Aku jarang akan gemarkan lagu melodic dendangan Band Boy's Indon, tapi yang ini sangat terkesan pada aku di waktu ini:

Demi Cinta - Kerispatih.



Maaf, ku telah menyakitimu
Ku telah kecewakanmu
Bahkan ku sia - siakan hidupku,
dan kubawa kau s'perti diriku
Walau hati ini t'rus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi ku lakukan semua demi cinta
Akhirnya juga harus ku relakan kehilangan cinta sejatiku
Segalanya t'lah ku berikan
Juga semua kekuranganku
Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan ku t'rima semua demi cinta

Reff :
Jujur, aku tak kuasa, saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi, kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Ku temukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan