Rabu, 29 April 2009

Kepilkan sahabat dibalik ruang gelap


Macam biasa..aku mulakan entri dengan menyelitkan gambar-gambar pemandangan yang agak indah untuk mencari mood penulisan ahaks~

Nak dijadikan cerita, henfon aku "kong"..boleh guna untuk SMS sacha..yang lain out of services T____T
Maka dengan itu, terbantut idea aku nak update pasal penyertaan aku dalam final piala F.A dan ziarah aku ke Pesta buku tempoh hari, gambor takde beb.

Tak pe la, yang pergi biarkan lah dia berlalu dengan segala memori bersama nya..yang tinggal ni teruskan bersukan demi menjamin kesihatan tubuh badan.

Semalam aku hadir 1 meeting teknikal kat JKNS.

Jam 3.00pm
...henfon aku berbunyi (ringtone effa raziah-panas), aku jenguk..call dari Boss HQ. Aku tak jawab..

Sesampai kat muka pintu opis HQ.

Receiptionist: "Meeting?"
Aku: "yupe"
Receiptionist: "masuk sacha"
Aku: "baik~!! *sambil membongkokkan badan*"

Sesampai bilik meeting "Teratai"..dengan muka penat dan agak kelam kabut aku dok terus sebelah bos.
Aku: sambil tengok henfon.."eh puan call saya? saya kat atas motor..sori"
Boss: "it's ok, saya bajet camtu gak"
Aku: dalam hati "fuhh~ lega..camner aku leh terlajak tido kat umah..hoho~"

Shawal: "lambat ko sampai boss?"
Aku: "panas betul 3-4 hari ni kan? aku kalau rempit panas-panas ni memang lemau sikit..mula la asek nak benti jek cuci muka"
Shawal: "same la aku pown.."
Aku: dalam hati "2 kali dah aku bohong..takpe nak hidup beb"

Boss: "zaini, cuba u call si zeha tu..susah betul la nak dapat dia"
Aku: "ni keje mudah puan, jap saya call" (thanx zeha, pasal ko lagi lewat maka boss pun tak point kat aku walaupun 30minit yang lalu sepatutnya meeting dah mula hahahaha~)

*Moral: Jangan balik umah dulu kalau nak gi meeting..terus sacha ke bilik meeting*

3 ulasan:

  1. giler la tajuk entry simbolik giler..haha.. ringtone ko pun simbolik eh.. no. bos mmg "panas" ye..hahaha

    BalasPadam
  2. bos aku memang agak "HOT" ehe~

    BalasPadam
  3. bukan ko lg panas ke biskut... huhuhu... naik ireng kne panas jalanan

    BalasPadam