Sabtu, 30 Mei 2009

Pink yang menjanjikan kelembutan disebalik purple

Ibarat si panda yang keletihan mencari sebatang buluh di celahan hutan musim kering untuk dijadikan makanan tengahari begitu lah perumpamaan aku yang agak keletihan mencari rezeki demi menyambung kehidupan yang masih ada ini.

Walaupun panda itu tidak secomel aku..ahaks~ namun aku yakin comel bukan lah tiket untuk segalanya..apa yang penting mungkin "kerjasama"..ya~!! itulah kata-kata yang acapkali terpacul dari mulut-mulut sekian anak buah-buahan aku..arghhh~!! agak-agak la jam baru pukul 9 pagi ni..paksu korang tak puas lagi terlena dibuai mimpi-mimpi indah si bidadari..*sigh*

Dalam keletihan 3 hari aku di JB..aku sempat mengisi beberapa ruang dalam hati aku dengan kenangan manis lagi bermadu he he he..ya~!! sangat bermadu dan melekit-lekit..itu aku suka..ke kiri aku senyum..ke kanan pun aku senyum sacha..apa la agaknye ye..wa ka ka ka ka..harap-harap rajin-rajin la bos wat trip ke JB lagi ye..ah~

Seterbaliknya aku dari JB aku dihidangkan dengan jujukan senarai kerja yang kalau nak dikira panjang nya umpama perjalanan 7 purnama mencari cinta..1 demi 1 aku jelajahi..sehingga hasilnya aku yakin yang aku sekarang dah tersampuk dengan sejenis "virus"..masuk hari ni dah 3 hari aku demam~!! kemuncaknya malam semalam tidur aku hanya bernafaskan celahan ruang mulut sebab hidung aku amek EL tamo bernafas..acapkali aku tersentak akibat kekurangan oksigen dalam diri ku..aku termengah-mengah umpama ikan dilempar ke atas darata..sedetik aku bertanya pada diri "adakah malam ini yang terakhir?"..sesungguhnya masih banyak lagi yang aku perlu lakukan kepada Mu, ibu, keluarga dan lain-lain..Alhamdulillah nyawa aku masih ada sehingga ter'update" nye blog ni ehe~

Jadi, aku semakin banyak berfikir..memikir..terfikir..tentang apa? bila? bagaiamana? adakah? dan siapa? terlanjur berfikir..bersendirian aku memandu tanpa hala tuju..dan aku dapat rasakan kekurangan pada suasana..
"oh kenapa kereta ku ini sunyi"
"aaa~ amp kan rosak..patut minggu ni dah boleh amek"
"baik~!! kita pegi kedai kenny sekarang..lalalalala~"
"oit apa macam amp saya" - biskut
"lu pegi check sana amoi" - kenny
"ini sula siap kah" - biskut
"ada call?" - amoi
"ada tapi tara angkat" - biskut
"sapa?" - amoi
"kenny la..saya call 18 kali maa..dia tara jawab~!!" - biskut
"saya cakap kedai ada call u mari angkat barang ka?" - amoi
"tada..~!!" - biskut (buduh lain kali cakap bagi terang)
"nanti saya check belakang" - amoi
"demn check belakang aku wat pe" - zaini dalam hati
"ok semua RM95" - amoi
"mahal siut~!!" - biskut
"apa u kata?" - amoi + kenny
"saya demam kepala sakit nyut nyut.." - biskut
"sekarang pasang.." - biskut

..sorang budak pasang amp balik..krek krok krek krok..

"RCA cable lagi ada?" - budak kenny
"nanti saya tengok dalam poket spender kalau ada.." - biskut
"jangan itu macam boss..ha ha ha" - budak kenny
"lain kali jangan tanya solan itu macam..pandai~!!" - biskut
"tengok saya sudah tukar cable baru sikalang ok boss" - budak kenny
"mana boss?" - biskut
"apa halt?" - kenny
"ini cable saya beli u RM50 u cakap sangat baik..sekarang lagi mau tukat?" - biskut (agak marah)
"mesti maa ini sudah lama..tengok kaler sula itam" - kenny
"itu cable memang kaler itam magnkuk.." - biskut
"abes 1 cable 2 bulan suda mau tuka ka?" - biskut
"tara tentu kadang-kadang ala goyang sini sana" - kenny
"sekarang pasang.." - biskut (abes emo dah ni)
"sume berapa?" - biskut
"saya bagi diskaun" - kenny (sambil bukak resit, aku tak nampak mana diskaun)
"err..u pen ada salah ka?" - biskut
"apa?" - kenny
"itu diskaun punya, itu pen tara boleh tulis ka? saya ada pen banyak..mau?" - biskut
"he he takpa sekarang saya bagi" - kenny
"RM120 sacha" - kenny
"kalau lepas seminggu aku datang balik sini..ko siap-siap panggil bomba ok" - biskut
"ok" - kenny (ntah paham ke tidak aku sindir tu)

Setelah 2 hari aku tak keluar rumah..sekali keluar kejap cari ubat yang baru RM3 tapi abes gak duit aku RM120 pasal semata-mata nak kan bunyi-bunyian dalam kereta..argh~~

2 ulasan:

  1. waaah garangnye dak ni... huhuhu~!

    BalasPadam
  2. pwincess_ - itu baru sikit tau..kalau tuka kaler ijau kompem benanah si Kenny

    BalasPadam