Isnin, 24 Januari 2011

Apa Khabar Tahun Baru?

**Gaya itu Keunggulan**

     Sudah agak lama berlalu..baru malam ini aku ada nafsu nak menulis pasal tahun baru..Tahun Baru Hijrah & Tahun Baru Masehi, kedua2 nya adalah pembukaan kepada bulan baru dalam kalender. Bererti tambahan 1 kepada tahun yang sedia ada, jika Hijrah dengan 1432 manakala Masehi dengan 2011. Signifikannya sama iaitu Tahun Baru..

     Azam baru tidak dapat dipisahkan dengan Tahun Baru..ibarat irama dan lagu. Tak pernah aku dengar ada orang berazam yang jahat-jahat..semua azam mesti baik-baik belaka..(ini tidak termasuk lelaki yang bernama azam..aku tak kata kawan aku yang nama azam adalah lelaki jahat..tapi kadang-kadang dia boleh jadi jahat dalam hal-hal berkaitan perempuan..). Aku pun tidak lepas dari memperbaharui azam aku pada setiap tahun..ha ha ha (tengok ayat tu betul-betul "memperbaharui")..macam biasa azam aku pada setiap tahun ialah: "menjadikan hidup aku lebih baik dari tahun lepas"..azam yang aku rasa sangat releven setiap tahun..   =)

     Oleh kerana ini adalah tulisan pertama aku pada tahun ni dan setelah lama bercuti dari menulis..aku biarkan ianya ringkas dan mudah untuk dihadam..semoga tulisan malam ini menjadi 1 permulaan untuk aku lebih rajin untuk menulis..bukan untuk orang lain, tapi untuk diri aku sendiri..

Selamat Malam Kangar..Klang..Shah Alam..
\\tamhariniaz_no.33_12.16am

6 ulasan:

  1. w0w!
    akhirnya...
    ingat dah ilang dah...

    BalasPadam
  2. wow..kawan lama =)

    BalasPadam
  3. org tu je dah lupa kt kite...

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  5. masa mungkin merubah situasi..tetapi untuk lupa pada sesuatu yang terindah? mungkin tidak..

    BalasPadam