Ahad, 21 Jun 2009

Jiwa & Drama


Malam minggu bagi aku sama macam malam-malam yang lain..mungkin aku bukan dalam golongan penagih malam minggu..jadi seperti malam-malam minggu yang lain, aku duduk rilek saja di rumah sambil layan apa yang boleh dilayan..tapi bukan semua pun dapat dilayan apabila kadangkala aku terima juga situasi "boh layan"..

Itu bagi aku sangat *perkataan terpaksa di delete kerana mengandungi unsur-unsur kurang sihat*

Entri tengah malam kali ini aku rasa lebih kepada membuang masa lapang..tiada banyak mesej di dalam nya..jadi kalau tiada yang ingin teruskan membaca..aku faham~

Berikut adalam beberapa Drama yang sedang bermain dalam "palotak" aku:

Drama 1
Grafik di atas adalah hasil karya daripada 2 orang manusia..ianya berlaku secara spontan lebih kurang 1 tahun yang lepas..kami menghasilkannya dengan menggunakan teknologi tanpa kertas atau disebut sebagai "Paperless".

Jadi pada 1 malam..kami sama-sama mengekspresikan apa yang kami rasa dalam bentuk lukisan tersebut..

Aku sendiri lupa..bagaimana ianya boleh bermula..tapi aku masih ingat bagaimana ianya berakhir..

Aku rasakan yang ianya sesuatu yang begitu unik dan mempunyai nilai memorial yang begitu indah..jadi aku simpan sahaja dalam ruangan cakera keras komputer peribadi ini..mana tahu 1 masa nanti di masa akan datang, gambar itu dapat membuat aku tersenyum di saat-saat aku sedang bersedih..

Apapun..terima kasih kawan <[]

Drama 2
Seorang rakan berkongsi cerita mengenai seorang wanita..rakan seolah-olah cuba menyembunyikan maksud sebenar disebalik apa yang diceritakan..aku bukan lah seorang pakar psikologi yang dapat membaca isi hati nya..aku juga bukan la sebuah mesin "anti penipuan" yang dapat menghasilkan graf denyutan nadi nya..namun aku cuba menjadi seorang pendengar yang baik (yang mana selalunya aku gagal dalam cubaan ini)..

"Aku rasa kesian sangat kat dia" - Rakan
"Ko tak boleh ada rasa kesian pada orang yang ko syok" - Bront (hari ini aku gunakan nama ini supaya kelihatan sedikit komersial)
"Erm~ tapi aku betul-betul kesian..tak sangka" - Rakan
"Ko tanya diri ko dulu..adakah ko kesian pasal nanti dia akan jatuh cinta kat ko?" - Bront
"Tak lah..aku betul kesian" - Rakan
"Jadi ko rasa apa patut aku buat?" - Rakan
"Erm~ abaikan saja dia.." - Bront
"Tapi..aku macam dah ter.." - Rakan
"Bro..cinta boleh dipupuk..cari saja yang lain.." - Bront

Dalam pada masa yang sama..kedengaran pelanggan lain yang terdengar ayat aku tu tergelak agak kuat..

Aku terus cover line dengan ikut gelak sama..(padahal sebenarnya pada masa itu aku sedang serius dan ikhlas dalam memberi pendapat).

Drama 3
*Aku dah karang lebih kurang separuh..tapi bila baca balik, aku rasa isi kandungannya macam menuju ke arah kehancuran masa depan aku sendiri..jadi dengan bangganya dan demi masa depan aku..aku terpaksa untuk menghapuskannya dan mengambil keputusan untuk berhenti setakat ini sahaja".

p/s: Pandangan peribadi aku mengatakan bahawa entri ini adalah yang terburuk pernah aku karang..

Sekian, Terima Kasih.

1 ulasan: