Rabu, 10 Jun 2009

Antara Logik Persekitaran @ Emosi Extra

Masih dalam bilik di mana terdapatnya 13 orang manusia..8 daripanya lelaki dan 5 perempuan..dominasi lelaki nyata mengatasi perempuan. Tapi itu tidak menjamin kuasa bersuara lelaki mengatasi perempuan..kerana di dalam bilik ini pengerusi nya ialah perempuan (Ketua Penolong Pengarah), antara lain nya (Penolong Pengarah), (Penolong Pegawai Kanan) & (Penolong Pegawai)..manakala yang lelaki semua hanya berjawatan (Penolong Pegawai)..

Situasi ini agak biasa bagi aku..kini..suara perempuan lebih berkuasa dari lelaki.

Namun..terdapat 1 suara yang amat menyengat terus menusuk hati sanubari aku sebagai seorang lelaki maskulin modern. Tidak dinafikan dalam bilik ini masing-masing berilmu..paling kurang pun adalah pemegang segulung Diploma. Apatah lagi yang memiliki Ijazah ditambah pula dengan pengalaman yang bertahun-tahun dalam bidang-bidang tertentu..

Ibarat koloni katak kembung (puru)..yang jantan akan sebaik mungkin untuk mengembungkan bahagian bawah mulutnya untuk menarik perhatian katak betina..jadi mungkin selepas proses kembungan itu berjaya..yang jantan dengan bangga nya dapat membawa balik katak betina ke rumah nya lalu berlaku proses mengawan..

Mungkin konsep itu yang diaplikasikan oleh mu~

Aku tiada komen..

Maafkan diri ku kerana tersentap dengan perilaku mu..

Kerana mungkin aku masih dalam keadaan sedih..

Ikhlas,
Tamhar Iniaz.
-Bilik Mesyuarat Anggerik-

2 ulasan:

  1. ketua penolong pengarah <-- sebernarnya ade berapa byk penolong??
    ketua ketua pengarah ?? <-- siapa yg jadi ketua sebenarnya??
    adake ketua penolong pegawai??

    BalasPadam
  2. Jeneral..Mejar..Kapten..Sarjan..Koperal..Prebet..

    lebih kurang gitu la hirarki nyer..

    BalasPadam